Afiša

 

 

PIEDALIES, IZPĒTI, UZZINI!

No 19.-23. janvārim Krimuldas vidusskolā vēstures, informātikas, ģeogrāfijas, mājturības un tehnoloģiju pedagogi organizēja mācību priekšmetu nedēļu ar nosaukumu „Cilvēks un sabiedrība caur laikmetiem.” Katru dienu skolēni iesaistījās dažādās aktivitātēs. Visa nedēļa bija iecerēta kā ceļojums pa vēstures laika posmiem.
Pirmdiena un otrdiena – jaunākie laiki. Vidusskolas 12. klases skolēni psiholoģijā pētīja savu personību un veidoja maskas. 5.klašu skolēni, savukārt, veidoja atmodas laika personību portretu galeriju. Skolas priekšā tika aizdegts „Atmiņu ugunskurs” kā piemiņas simbols 1991.gada janvāra Barikāžu laika notikumu atcerei. 5.-12. klašu skolēni tikās ar Latvijas bruņoto spēku karavīru L.Lejiņu, kurš runāja par patriotismu toreiz un tagad. 1.-4. Klases pulcējās zālē, kur skatījās dokumentālus kadrus un noklausījās stāstījumu par Barikādēm un barikāžu dalībniekiem. Pēc tam visi, tāpat kā barikāžu dalībnieki, vienojās kopīgā dziesmā pie ugunskura. Klases stundā turpinājās saruna „Ko es zinu par barikādēm?”, 4.klase uzrakstīja vēstules barikāžu dalībniekiem, jaunākās klases zīmēja barikāžu notikumus.
Trešdienā notika konkurss „Cilvēks iepazīst pasauli”, kurā piedalījās 5.-12.klašu komandas. Konkursā dalībniekiem bija 5 uzdevumi. Pirmais – pēc smaržas un garšas noteikt garšvielas (labākie rezultāti 6.B un 9.B kl.), otrais – tikai pēc taustes noteikt materiālus, kas atrodas slēgtos auduma maisiņos (labākie rezultāti 9.B, 6.A un Alternatīvajai klasei). Trešais uzdevums jau grūtāks – ne tikai atpazīt dotos kultūraugus, bet arī noteikt to dzimteni. Kultūraugus atpazina gandrīz visi, taču grūtības sagādāja to izcelsmes vietas noteikšana. To var saprast, jo mūsdienās šie augi tiek audzēti daudzās vietās, pavisam citā pasaules malā. Piemēram, kartupeļi, kuri nāk no Dienvidamerikas Andu apgabaliem, vai gurķi, kuru dzimtene ir Indija (labākie rezultāti šajā uzdevumā 12.,10.,8.B un Alternatīvajai klasei). Ceturtais uzdevums – atpazīt naudas zīmes Latvijā, sakārtojot tās atbilstoši dotajam vēstures periodam (vislabāk veicās 10.kl.). Piektais uzdevums – atpazīt skaitīšanas ierīces, kādas lietotas vēsturē, sākot ar skaitīkļiem un beidzot ar sarežģītām elektroniskām iekārtām (vislabākie rezultāti 8.B, 9.A, 9.B kl.). Savus spēkus izmēģināja arī skolotāju komandas. Prieks par interesi un aizrautību, ar kādu visi darbojās un veica uzdevumus.
Ceturtdien vidusskolas 10.,11.klašu skolēni demonstrēja sagatavotās prezentācijas par Seno laiku un Viduslaiku kultūru. Visiem bija iespēja iepazīties ar tā laika izcilākajiem arhitektūras un mākslas pieminekļiem .
Noslēguma dienā, piektdien, 1.-4.klases skolēni izlika skolas zālē savus radošos darbus, kurus veidoja no plastilīna pēc dotā apraksta par seno cilvēku dzīvi akmens laikmetā. Šī bija viņu pirmā iepazīšanās ar vēsturi, tādēļ bija ļoti interesanti vērot, ar kādu radošumu un fantāziju veidots katras klases sižets: „Pirmatnējās medības”, „Mednieku un vācēju apmetne”, Mājlopu pieradināšana”, „Pirmatnējais bars”.
Visas nedēļas garumā tapušie darbi un darbība tika atspoguļoti uz laika līnijas.
Paldies visiem par aktivitāti! Īpašs paldies 9.b klasei un D. Ignatovai par līdzdarbošanos mācību priekšmetu nedēļas noformēšanā.

Metodiskās komisijas vadītāja, vēstures un ģeogrāfijas skolotāja Inta Poēma